Way of Worship in Haitian Vodou
After a day or two of preparation setting up altars, ritually preparing and cooking fowl and other foods, etc., a Haitian Vodou service begins with a series of Catholic prayers and songs in French, then a litany in Kreyol and African "langaj" that goes through all the European and African saints and lwa honored by the house, and then a series of verses for all the main spirits of the house. This is called the "Priye Gineh" or the African Prayer. After more introductory songs then the songs for all the individual spirits are sung. As the songs are sung spirits will come to visit those present by taking possession of individuals and speaking and acting through them. Each spirit is saluted and greeted by the initiates present and will give readings, advice and cures to those who approach them for help. Many hours later in the wee hours of the morning, the last song is sung, guests leave, and all the exhausted hounsis and houngans and manbos can go to sleep.
tradução:Dança ritual vodu
Caminho de Adoração no Vodu haitiano
Depois de um dia ou dois de preparação a criação de altares, ritualmente preparar e cozinhar aves e outros alimentos, etc, um serviço de Vodu haitiano começa com uma série de orações católicas e canções em francês, em seguida, uma ladainha em Kreyol e Africano "langaj" que passa por todos os santos Europeu e Africano e PTN honrados pela casa, e em seguida, uma série de versos para todos os espíritos principais da casa. Este é o chamado "Priye Gineh" ou a oração Africano. Após mais canções introdutórias, em seguida, as canções para todos os espíritos individuais são cantados. Como as músicas são cantadas espíritos virão visitar os presentes tomando posse das pessoas e falar e agir através deles. Cada espírito é saudado e cumprimentado pelos iniciados presente e vai dar leituras, conselhos e curas para aqueles que se aproximam para ajudar. Muitas horas mais tarde nas primeiras horas da manhã, a última canção é cantada, os hóspedes sair, e todos os hounsis gastas e houngans e manbos pode ir dormir.
Rita de Cássia Monteiro
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